Διδασκαλία με τη χρήση προσομοίωσης
Με γνώμονα ότι ο κάθε μαθητής είναι ξεχωριστή οντότητα και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα, εφαρμόζουμε τη μέθοδο της Διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε τμήμα της Α’ Λυκείου. Γνωρίζουμε ότι ο μέσος μαθητής δεν υπάρχει, είναι μια αφηρημένη έννοια που δεν αντιστοιχεί σε κανένα συγκεκριμένο μαθητή.
Ένα από τα πιο κρίσιμα βήματα για την εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας είναι η κατανόηση των μοναδικών χαρακτηριστικών των μαθητών μας.
Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τους μαθητές μας αξιολογώντας τα μαθησιακά τους στυλ, τις προτιμήσεις και τις προηγούμενες γνώσεις τους.
Χρησιμοποιήσαμε νέα τεχνολογία σε μαθητή με δυσλεξία. Συγκεκριμένα η υποστήριξη της διδασκαλίας με τη χρήση προσομοίωσης μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή να κατανοήσει έννοιες στο μάθημα της Φυσικής καλύτερα από ό,τι με τον κλασικό τρόπο διδασκαλίας. Δώσαμε περισσότερη έμφαση στην πειραματική επαλήθευση των νόμων από ό,τι στην αποστήθιση κανόνων.
Η αναπαράσταση ενός φυσικού φαινομένου προφανώς μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή να το κατανοήσει καλύτερα, να σχηματίσει μια «εικόνα» και πάνω σε αυτή να προχωρήσει στο επόμενο βήμα που είναι η επίλυση σχετικών ασκήσεων.
Ο μαθητής συμμετείχε ενεργά στο μάθημα, ενισχύθηκε η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμησή του με συνέπεια την ενδυνάμωση της τάξης.