Μαθητές Α’ Λυκείου: Βιωματικό παιχνίδι ρόλων ενάντια στη σχολική βία
Μια καινοτόμα δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας, όπου οι μαθητές της Α’ Λυκείου συμμετείχαν σε ένα βιωματικό παιχνίδι ρόλων με στόχο την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Υπό την καθοδήγηση τριών εκπαιδευτικών, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα υποθετικό περιστατικό bullying, αναζητώντας λύσεις μέσα από συνεργασία και διάλογο.
Η δραστηριότητα αυτή έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να μπουν στη θέση διαφόρων εμπλεκόμενων ρόλων, όπως του θύματος, του θύτη, των παρατηρητών, αλλά και των εκπαιδευτικών. Με την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, οι μαθητές κατανόησαν βαθύτερα τις συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού και συνειδητοποίησαν την αξία της συλλογικής δράσης για την πρόληψη και αντιμετώπισή του. Το μήνυμα που επικράτησε ήταν ότι «όλοι μαζί μπορούμε να σταθούμε ενάντια στη βία».
Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, οι μαθητές ανέπτυξαν σημαντικές δεξιότητες όπως η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη και η συνεργασία. Παράλληλα, δεσμεύτηκαν να συμβάλουν ενεργά στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος βασισμένου στον σεβασμό, τη συμπερίληψη και την αλληλοβοήθεια.
Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την ανταπόκριση των μαθητών, υπογραμμίζοντας ότι τέτοιες δράσεις ενισχύουν το αίσθημα κοινότητας και δίνουν πρακτικά εργαλεία για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού. Οι μαθητές, με τη σειρά τους, εξέφρασαν την επιθυμία να συμμετέχουν σε περισσότερες βιωματικές δραστηριότητες που προάγουν τον διάλογο και την κοινωνική ευαισθησία.
Η δράση αυτή αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς η εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει τις αξίες του σεβασμού και της αλληλεγγύης, προετοιμάζοντας τους νέους για έναν κόσμο χωρίς βία.