Βιωματική Μάθηση και Αειφορία: Οι Μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Ζωντανεύουν την Ελληνική Επανάσταση
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας της Γ’ Γυμνασίου, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στο κεφάλαιο της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από μια πρωτότυπη και βιωματική προσέγγιση. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, οι οποίες παρουσίασαν την πορεία της διοίκησης του υπόδουλου ελληνικού κράτους, μεταφέροντας το κοινό σε μια ιστορική αναδρομή γεμάτη νοήματα και διδαχές. Η συγκεκριμένη δράση δεν περιορίστηκε μόνο στη μελέτη ιστορικών γεγονότων. Σκοπός της ήταν η κατανόηση και η οικειοποίηση αειφορικών εννοιών, μέσα από έναν συνδυασμό γνώσης, συνεργασίας και δημιουργικής σκέψης. Με τις βιωματικές αυτές δράσεις, οι μαθητές ανακάλυψαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλουν ως ενεργοί πολίτες, τόσο σήμερα όσο και στο μέλλον, σε τακτικές βιώσιμης διαχείρισης και ανάπτυξης. Παράλληλα, η δράση ανέδειξε τη σημασία του σεβασμού στην ιστορία και τον πολιτισμό κάθε τόπου, συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν και την προοπτική για ένα βιώσιμο μέλλον. Οι μαθητές κατανόησαν ότι η ιστορική γνώση δεν είναι μόνο ένα σχολικό μάθημα, αλλά ένα εργαλείο για την καλλιέργεια αξιών και τη διαμόρφωση συνειδητών πολιτών. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με ερωτήσεις και συζήτηση, επιβεβαιώνοντας ότι η βιωματική μάθηση είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που προάγει τη βαθύτερη κατανόηση και ενίσχυση της προσωπικής ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον.