
Μαθαίνοντας τη Σημασία της Ομαδικότητας: Αντιμετωπίζοντας το Bullying μέσα από Δημιουργικές Δραστηριότητες
“Στη διάρκεια του μαθήματος της φυσικής αγωγής στη Γ΄Λυκείου, και στην προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών μας οργανώσαμε και παίξαμε το ακόλουθο παιχνίδι. Φτιάξαμε έναν κύκλο με τους μαθητές γύρω-γύρω. Δώσαμε σε κάθε μαθητή ένα χαρτί και στυλό. Ετοιμάσαμε μια λίστα με διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες ερωτήσεις, όπως: Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;
- Αν μπορούσες να ταξιδέψεις οπουδήποτε, πού θα πήγαινες;
- Ποια είναι η αγαπημένη σου ταινία ή τραγούδι;
- Ποια είναι η πιο αστεία εμπειρία που έχεις ζήσει;
Κάθε μαθητής απάντησε σε μία ή περισσότερες ερωτήσεις στο χαρτί του. Τα χαρτιά μαζεύτηκαν και ανακατεύτηκαν. Κάθε μαθητής τράβηξε ένα χαρτί (όχι το δικό του) και διάβασε δυνατά τις απαντήσεις .Οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν ποιος συμμαθητής τους έδωσε αυτή την απάντηση. Με τον τρόπο αυτό βοηθήσαμε τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον άλλον, ανακαλύπτοντας κοινά ενδιαφέροντα και εμπειρίες. Δημιουργήσαμε δεσμούς μέσω της αλλαγής προσωπικών ιστοριών και απόψεων. Εξασκήσαμε την ικανότητα των μαθητών να εκφράζονται με σαφήνεια .Βοηθήσαμε στην καταπολέμηση της απομόνωσης και ενισχύσαμε την ένταξη όλων στην ομάδα