
Συνδιδασκαλία Πληροφορικής και Φυσικής: Δημιουργώντας και Ανακαλύπτοντας με Ένα Ρομποτάκι
Η συνεργασία δύο μαθημάτων, όπως η Πληροφορική και η Φυσική, μπορεί να προσφέρει στους μαθητές μοναδικές εμπειρίες μάθησης, συνδυάζοντας θεωρία και πράξη με έναν δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο. Συνδιδασκαλία πραγματοποιήθηκε στην Β λυκείου, όπου οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με την τεχνολογία και την επιστήμη μέσω ενός μικρού ρομποτικού συστήματος, του ρομπότ. Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν πάνω σε ένα ρομποτικό σύστημα που περιείχε αισθητήρες και κινητήρες Το ρομποτάκι μπορούσε να κινηθεί, να ανιχνεύει εμπόδια και να εκτελεί βασικές εντολές που οι ίδιοι είχαν προγραμματίσει. Στη συνέχεια, στο μάθημα της Φυσικής, εξηγήθηκαν οι αρχές που καθιστούν δυνατή την κίνηση και τη λειτουργία του. Μεταξύ άλλων διαπίστωσαν πως το ρομπότ φρενάρει πιο γρήγορα πάνω σε επιφάνειες με μεγαλύτερο συντελεστή τριβής. Έτσι, η ρομποτική έγινε το μέσο για να κατανοήσουν έννοιες της Φυσικής με διασκεδαστικό και πρακτικό τρόπο!!!