Skip to main content
                       Πανεπιστημίου 369Α           2610.453189        gymnasio@themelioschool.gr          lykeio@themelioschool.gr             
                                                                                  ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ       ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ       ΚΔΒΜ       ΚΔΑΠ

Ανακαλύπτοντας Υγιείς Συνήθειες στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Η μαθητοκεντρική προσέγγιση στο μάθημα “”Εργαστήριο Δεξιοτήτων”” στην Α΄ Γυμνασίου δίνει έμφαση στην ενεργό συμμετοχή και την εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Στην ενότητα “”Διατροφή και Υγεία””, το μάθημα συνδυάστηκε δημιουργικά με τη Γυμναστική, προσφέροντας στους μαθητές τη δυνατότητα να βιώσουν τη θεωρία μέσα από την πράξη. Για παράδειγμα, κάθε μάθημα του “”Εργαστηρίου Δεξιοτήτων”” περιλάμβανε ένα δεκάλεπτο παιχνιδιού με σκοινάκι, το οποίο τα ίδια τα παιδιά επέλεξαν ως την αγαπημένη τους μορφή πρωινής γυμναστικής, ενισχύοντας τη φυσική τους δραστηριότητα. Η διδασκαλία πραγματοποιήθηκε ως επί το πλείστον μέσω διαφανειών, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να καταγράφουν στο προσωπικό τους σημειωματάριο τις πληροφορίες που θεωρούσαν πιο σημαντικές για τους ίδιους, προσαρμόζοντας έτσι τη γνώση στις δικές τους ανάγκες. Παράλληλα, κάθε μαθητής παρουσίασε το εβδομαδιαίο ημερολόγιο που του ζητήθηκε να συντάξει, αναγνωρίζοντας μόνος του λανθασμένες διατροφικές ή καθημερινές συνήθειες. Η διαδικασία εμπλουτίστηκε με μια δημιουργική ανταλλαγή εμπειριών, καθώς οι μαθητές μοιράστηκαν τα χόμπι και τις δραστηριότητές τους. Μέσα από αυτή την ανταλλαγή, όσοι δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με κάποιο άθλημα εμπνεύστηκαν να ξεκινήσουν, ενώ εκείνοι που ήδη ασχολούνταν, πειραματίστηκαν με νέες δραστηριότητες ή έδωσαν στους συμμαθητές τους τη δυνατότητα να κατανοήσουν το άθλημά τους μέσα από τη δική τους οπτική. Έτσι, μέσα από τη συζήτηση ο μαθητής δημιούργησε νέους στόχους και δημιούργησε ένα νέο ημερολόγιο με βελτιώσεις, βασισμένο στις γνώσεις που απέκτησε και στις αλλαγές που στόχευε να εφαρμόσει. Η ενότητα ολοκληρώθηκε με ένα διαδραστικό παιχνίδι, βασισμένο στις γνώσεις που παραδόθηκαν, το οποίο περιλάμβανε ομαδικά παιχνίδια μίμησης, παρατήρησης, ετοιμότητας και μαθηματικής σκέψης. Μέσα από αυτή τη βιωματική προσέγγιση, οι μαθητές απέκτησαν όχι μόνο θεωρητική γνώση, αλλά και δεξιότητες ζωής, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Το “”Εργαστήριο Δεξιοτήτων”” κατέληξε να λειτουργεί ως ένα πλαίσιο ανάπτυξης γνώσεων και εμπειριών, προωθώντας την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών με ουσιαστικό και πρακτικό τρόπο.