
Μαθητές του Γυμνασίου στον Κρυμμένο Θησαυρό: Μια Εκπαιδευτική Εμπειρία Ανακάλυψης και Συνεργασίας
Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος του σχολείου μας οι μαθητές του Γυμνασίου συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό παιχνίδι. Η συμμετοχή μας στον Κρυμμένο Θησαυρό υπήρξε μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, γεμάτη φαντασία, συνεργασία και δημιουργικότητα. Το πρόγραμμα αυτό προσέφερε στα παιδιά αδιαμφισβήτητα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η βιωματική μάθηση, η ενίσχυση της ομαδικότητας, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και η ενεργή συμμετοχή σε πολιτισμικά και κοινωνικά δρώμενα.
Κατά τη συμμετοχή τους στον Κρυμμένο Θησαυρό, οι μαθητές βρέθηκαν – μέσα σε ελάχιστο χρόνο – σε διαφορετικά σημεία της πόλης, προσανατολίστηκαν αυτόνομα, συνεννοήθηκαν μεταξύ τους, συνεργάστηκαν με υπαλλήλους και απλούς πολίτες, αποκωδικοποίησαν γρίφους και πληροφορίες. Με φαντασία και θάρρος, μεταμφιέστηκαν, δοκίμασαν νέες γεύσεις, μπήκαν σε γραφικά στέκια και ανακάλυψαν άγνωστες πτυχές της πόλης τους.
Έκαναν αισθητή την παρουσία τους στο κέντρο της Πάτρας, το οποίο ανταποκρίθηκε θετικά στη νεανική τους ενέργεια και την «τρελή» τους διάθεση για ανακάλυψη. Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές ενεργοποίησαν και συνέδεσαν βασικούς άξονες της βιώσιμης πόλης – όπως ο πολιτισμός, η κοινωνική συνοχή, η βιωματική επαφή με τον αστικό χώρο και η δημιουργική διάδραση με την τοπική κοινότητα.
Ήρθαν σε επαφή με σημαντικές προσωπικότητες και φορείς της πόλης, όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος Πατρέων στο Δημαρχείο και η Δραματική Σχολή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας. Συναναστράφηκαν με μικρούς και μεγάλους, ακόμα και με τους ίδιους τους καθηγητές τους, σε ένα κλίμα ισότιμης και ειλικρινούς επικοινωνίας, μακριά από τα στεγανά της τάξης.
Η εμπειρία αυτή δεν ήταν απλώς ένα διασκεδαστικό παιχνίδι – ήταν μια πολύπλευρη, παιδαγωγικά σχεδιασμένη δράση, που αξιοποίησε τη δυναμική του αστικού χώρου και την αυθεντική συμμετοχή των παιδιών, ώστε να αναπτυχθούν δεξιότητες, συναισθηματικοί δεσμοί και ενεργός πολιτειότητα. Η προσπάθεια ολοκληρώθηκε με επιτυχία και άφησε πίσω της μια πολύτιμη παρακαταθήκη εκπαιδευτικής δράσης για το σχολείο.